Stavba

20. října 2019:

Lokomotiva byla dána do finálního nátěru. Nápravy jsou ve výrobě a čeká se na jejich dodání. Z provozních důvodů budou nová kola o 10mm vyšší, než byla původní. Na lokomotivě budou v dohledné době instalovány nové řetězy s novými řetězovými koly (9.525). Poté už zbývá pouze zapojit elekriku.

________________________________________________________

15. července 2019:

V dohledné době musí být na lokomotivě vyměněná ozubená kola, protože se tloušťka řetězu z minibiku ukázala jako nedostatečná. Jelikož se bude předělávat podvozek, bylo rozhodnuto o výměně celých náprav. Nápravy budou vyměněny za loukoťové. Provizorní elektrické rozvody byly vymontovány a v dohledné době bude instalována nová regulace. Převody lokomotiv budou upraveny na rychlost cca 19 km/h a bude doplněno závaží o váze 30 kg, lokomotiva tím dosáhne váhy něco málo přes 100 kg. Lucerny z 3D tiskárny budou vyměněny za plechové a brzy se začne pracovat na interiéru stanoviště. Na parní Olympii byly po malé nehodě odlámamé všechny stupačky, nové budou na šroub, aby se ohlé daly lehce vyměnit nebo narovnat. Pracuje se i na zvedání pantografu. Jelikož je vyroben z ocely, tak je těžší, než obvyklé hliníkové, tudíž na jeho zvedání nestačí pružiny a bude muset být instalována vanička s elektromotůrkem. Do akce nábřeží paromilů by měla být lokomotiva v barvě a téměř před dokončením. Jsou zakoupeny nové digitální nabíječky, klakson a indikátor baterií. 

Po zkušenostech na parní Olympii se vagon velmi osvědčil. Díky své stabilitě na něj byla vyrobena dřevěná lavicová nástavba pro vozbu cestujících. Byl také vyměněn volný nárazník, nyní čeká na nabarvení. Kompletní vagon bude mít premiéru na nábřeží paromilů. Vůz je tedy inspirován vozem Pao, ale je přizpůsoben na vozbu cestujících. 

________________________________________________________

7. ledna 2019:

Aktuálně je hotová kapotáž lokomotivy, aktuálně se pracuje na pantografu, jehož zvedání bude regulováno pomocí eletromotůrků. Na kastli a podvozek lokomotivy budou v brzké době doplněny madla, imitace písečníků, schůdky a další... Podvozek je po akci v Solvayových lomech neprovozní. Kvůli čatému padání řetězů bylo rozhodnuto o předělání úchytu motoru. Také je nutno lépe zajistit baterie, které při rychlejším průjezdu obloukem sjely na jednu stanu. Až budou tyto práce hotovy, lokomotiva půjde do finálního nátěru a bude doplněna tabulkami a popiskami. Bylo rozhodnuto, že kabina lokomotivy bude vybavena jednoduchým interiérem s osvětlením. Lucerny jsou připraveny ke zhotovení na 3D tiskárně. Foto bude brzy doplněno.

________________________________________________________

5. srpna 2018:

Na začátku srpna byly dodány výpalky na kastli lokomotivy.

________________________________________________________

1., 2. a 3. Června 2018:

Na začátku června byl podvozek pojízdný a nabarvený, rám na kastli je hotový, kastle provizorně bílím plastem a rovnou střechou (proti dešti). Ovladač je pouze provizorní. Zprovoznit se nám ji povedlo opravdu těsně před parní olympií.

První jízdní zkouška proběhla ještě v pátek, kdy jsme lokomotivu vyložili a zajeli jsme s ní do depa. Zatím bylo vše v pořádku.

Opravdová zkouška nastala v sobotu. Poprvé se lokomotiva vydala na okruh. Bohužel asi po 100 ujetých metrech nastal problém. Naštěstí ne s lokomotivou, ale s vagonem. Konstrukce vozu se ukázala naprosto chybná. Neodpružené malé nápravy v kombinaci s velkým rozvorem zapříčinilo vykolejení na téměř každé nerovnosti na trati. Naštěstí nám jedni milí modeláři půjčili vagón a jezdilo se téměř bez problémů. Ještě v ten samý den jsme měli ještě jednu poruchu, ale tentokrát s lokomotivou. Za polovinou tratě nám najednou přestala jet lokomotiva. "Naštěstí" pro nás se před námi porouchala jedna parní lokomotiva, takže jsem se v koloně domluvil s jedním modelářem, který nás pak odtáhl do stanice. Další problém nastal va sobotu odpoledne. Těsně před nádražím špatně zajištěný spojovací čep vypadl a lokomotiva se odpojila od vozu a málem se přetrhali dráty mezi lokomotivou a ovladačem. Další nastal v sobotu večer, když jsem jel ze smyčky do nádraží a vykolejil jsem na štěrku. Celkově nedomyšlené bylo brzdění. Na brzdy se při výrobě tak trochu zapomnělo... Původně jsem chtěl brzdit protiproudem, ale z důvodu nahrazení původní regulace nemá lokomotiva prozatím zpětný chod, tudíž se brzdit lokomotivou nedalo.

Neděle probíhala bez větších závad. Jenom jednou za rotundou přestala lokomotiva z ničeho nic jet. Naštěstí vypadl drát z provizorních spojů. Spoj jsem zasunul, projel jsem smyčku a zajel jsem zpět do depa, kde jsme spoj dotáhli a jelo se dál. Jinak se jezdilo bez větších problémů (dokud lokomotiva nepotřebovala nabít).

________________________________________________________

Květen 2018:

Podvozek svařen, rám na kastli je hotový.

Hlavní elektrická část lokomotivy je téměř hotová. Z důvodu špatného zapojení původní regulace a opožděné pojistky musela být celá regulace nahrazena. K nové regulaci byl pořízen přepínač jizdy vpřed/vzad, ale do parní olympie nestihl být nainstalován.

________________________________________________________

Leden 2018:

Nápravy jsou již ve výrobě. Hned, jak budou hotové, můžeme začít svařovat podvozek. Pak následuje koupě regulace, nabíjěčky a indikátoru. Poté nařezat dřevo na vůz a svařit podvozek vozu. Někdy na začátku května máme naplánovanou zkušební jízdu lokomotivy.

________________________________________________________

Prosinec/leden 2017/18:

Další problém, na kterém jsem při stavbě narazil byla řetězová kola. Motocyklové i cyklistické rozety byly moc velké a převod byl nesmyslný. Další možností byla převodová krabička. Na internetu nebyla žádná použitelná (nebo za rozumnou cenu). Nakonec jsem narazil na rozety z minibiku. Byly vhodné jak rozměrově, tak i cenově. Takže nakonec bude použit převod 11:55 zubům. Poháněny budou samozřejmě obě nápravy.

________________________________________________________

Listopad 2017:

Byl zakoupen motor 750w (1HP), 24v.

________________________________________________________

Listopad 2017:

Po téměř dvouch měsících byly dodány výpalky (i na vozy).

________________________________________________________

Listopad 2017:

Byly zakoupeny 2 autobaterie 12v, 45ah.


Webové stránky zdarma