Pro lokomotivu E225.001 jsem se rozhodl po "omylu s lokomotivou TU27.001".
Jak jsem se k lokmotivě E225.001 dostal? K tomuto rozhodnutí mi pomohla návštěva 6. parní olympie, kde se mi velmi líbil model lokomotivy BE 4/4 BT 14 pana Jiřího Šurdy (který třeba vlastní ještě lokomotivu Old Smokey) v měřítku 1:7,8 na rozchod 184mm.
Foto z webu SMPD
Tak jsem si opět vypsal požadavky:
1. rozchod 184mm (místo dřívějšího 127mm)
2. lokomotiva musí mít československou předlohu
3. měřítko 1:7,8
4. nejlépe jednoduchá kastle
5. přiměřené rozměry lokomotivy
Podle těchto požadavků se nabízelo poměrně málo lokomotiv, ale "do oka mi padla" jen jedna- a to E225.001.
Lokomotiva WIEN No. 1 byla vyrobena pro Vídeňskou městskou dráhu. Byla určena pro zkoušky elektrické trakce. Pro nevyhovující parametry byla později vrácena zpět výrobci.
Díky nařízení ministerského rady Dr. Ing. Jana Bílka byla zachráněna před rozložením a na objednávku z roku 1925 přestavěna firmou Křižík na soustavu 1,5 kV. Byla určena pro lehký posun. Následovalo přeznačení z názvu WIEN No. 1 na E225.001. Dnes je vystavena v depozitáři v Chomutově.
Foto a text z webu železniční poklady
Sestavil jsem model této lokomotivy ve velikosti 1:87 (tedy H0), abych si ověřil, "že se tam všechno vejde", ale také, abych viděl, jak vypadá vzhledově. Po zhotovení modelu jsem trochu upravil výkresy a finální verze je na světě. Model sice nevypadá nejlépe, ale ze črvrtky a kartonu v měřítku 1:87 to už ani o moc líp nejde. Teď už to "jenom" sestavit v měřítku 1:7,8.
Lokomotivu budou napájet dvě autobaterie 45ah, 12V. Pohánět ji bude DC elektromotor o výkonu 750w, napětí 24v, 3600 ot. a odběrem cca. 40A. Rychlost bude regulována obousměsnou pulsní regulací o výkonu až 3000w a odběru do 120A.